بیماری خاموش + همه چیز درباره خود ارضایی خود ارضایی داستان انحرافات جنسی بواسطه فرهنگ منحط غربی و فاصله گرفتن این جوامع از آموزه های آسمانی و اصول اخلاقی و انسانی به یکی از مهم ترین چالش های آنان امروز تبدیل شده تا جایی که خود غربی ها و متولیان امور اجتماعی را در این کشورها به وحشت انداخته . با تحقیقی اجمالی لااقل ده ها مورد انجراف جنسی در بین جوامع مختلف قابل شناسایی است که هر چند بسیاری از آنها در کشورهایی مانند ایران زمینه بروز و ظهور ندارد اما برخی از آنها متأسفانه ربطی به فرهنگ و ملیت خاصی نداشته و در همه جا شایع و رایج است و در این میان یکی از بارزترین و شایع ترین انحرافات جنسی مسأله خود ارضایی است . خود ارضایی که در عربی با تعابیری نظیر استمناء، استشهاء خصخصه از آن یاد می شود یکی از شایع ترین انحرافات جنسی در بین ملت های گوناگون از گذشته های دور تا کنون بوده که تقریبا در بین اکثر مذاهب و قومیت ها نیز عملی مذموم و ناپسند شمرده می شد و کماکان نیز تا حد زیادی عمل قبیح و مذمومی محسوب می شود . صد در صد حرام همان طور که می دانید مسأله خود ارضایی از زوایای گوناگونی همچون آثار جسمی،تبعات روحی مشکلات خانوادگی و اجتماعی و...مورد بررسی کارشناسان مربوطه قرار گرفته است اما یک جنبه مهم در این مسأله بررسی فقهی و نگاه دقیق شرعی به این مورد خاص است . از آنجا که مسأله خود ارضایی معمولا امری مخفی و شخصی است و غالب مبتلایان به هیچ وجه تمایل به ابراز و بیان آن ندارند زوایای گوناگون این امر از جمله احکام شرعی آن هم کمتر به گو ش افراد می رسد و بسیاری از مبتلایان به این عارضه خطرناک متوجه آثار و تبعات منفی دینی آن نیستند . مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که «استمناء»از نظر همه مراجع حرام و در زمره گناهان کبیره محسوب می شود برخی افراد اشکال می کنند که اگر استمناءحرام است پس چرا در رساله های توضیح المسائل حرمت آن ذکر نشده ؟جواب این سؤال روشن است !زیرا رساله توضیح المسائل تنها به ذکر بخشی از احکام پرداخته و بسیاری از مسائل از جمله مسائل جدید در این رساله ها نیامده بلکه در کتاب های استفتائات که از طرف مراجع چاپ می شود به آنها اشاره می شود . به علاوه اکثر نظارت مراجع در کتاب های علمی آنها که مبسوط تر و دقیق تر از رساله های فارسی است ذکر می شود و در این کتاب ها حرمت استمناء ذکرشده به علاوه چنانکه گفتیم در کتاب های استفتاء و برخی رساله های فارسی هم ضمن بیان احکام روزه به حرمت این عمل اشاره شده است . حرا م از همه رقم !